blogovanje by Slavac

Mar 28, 2008

Kviz znanja- bivsi SSSR*


1) Estonija je u Aziji il u Evropi? :P
2) Koji je glavni grad Estonije? (Aha, got ya!!! :))
3) Zvanicni jezik u Estoniji?
4) Etnicko porijeklo vecinskog stanovnistva u Estoniji?
5) Kakve veze imaju Skajp i Estonija :) ?

*) Ko pogleda na Vikipediju, mis mu se pokvario dabogda :P
**) Da me neko (odlicno djaka opste Gimnazije, cisto da se zna) pito ista ova pitanja prije pet mjeseci znala bi da kazem : Meeeeeeeeee
Bemliga, ja Evropu ucila prije nego sto se SSSR raspo, Estonija, Litvanija, Latvia,djavo ce ih razlikovati (ne mogu da vjerujem da ovo javno priznajem ;))
Elem, Estonija ima glavni grad Talin a Talin ima stari dio koji je najocuvaniji srednjovjekovni Stari Grad u Evropi. Stanovnistvo govori estonski (jos jedan jezik ugro-finski,vele da pretenduje taj estonski da lici na finski). Narod je malo germanskog a malo tog ugrofinskog porijekla, al su im Rusi navukli gomilu svojih sunarodnika u zemlju tokom svoje blagorodne vladavine. Gazili ih jadne, od 11 vijeka pa do 1991 sa malim pauzama razni Germani,Svede i Rusi. Talin je prelijep grad, autentican, i bit ce kulturna prestonica Evrope 2011, sve zajedno sa 'mojim' :) Turku-om. Oba grada su bas vremeshna. Eto. A za Skajp, ajmo malo dedukcije ;). Sve ovo pricam jer ocu da se pohvalim da sam trknula to Talina onomad (klik!!!). Ladno je udaljen samo 70km morem (daklem, ja preplivala :P) od Helsinkija a Helsinki je i podignut tamo gdje jeste da bi parirao Talinu. A duplo je jeftinije nego u Finskoj (sto ce reci samo duplo skuplje nego u BG :)). Jos Talin nije toliko poznat da bi nabudzili cijene hostela, kafica i sl, al do 2011 vjerujem da ce da ga nabudze. Sad je dobar tajming za posjete istom, recommended by Slavac :)

12 Komentari:

  • At 10:49 AM, Blogger Мукајло rece…

    Хех, да су их газили и угњетавали толико колико кукају не би им град тако лепо изгледао :)

     
  • At 11:06 AM, Blogger Slavica rece…

    Hehe, mislim da zavisi od definicije ugnjetavanja, mi kad kazemo ugnjetavanje, mislimo na Cele-kulu i Turke janjicare, glave na sve strane. Oni vjerovatno misle na eksploataciju prirodnih resursa, visoke poreze i borbu za ocuvanje nacionalnog identita. Imali su bolje gazde ;)

     
  • At 3:14 PM, Anonymous Anonymous rece…

    Hm...kada se govori o ugnjetavanju SSSR-a, onda to nije mnogo daleko od Cele-kule. Za Staljina je 2-3 (cca...bez gledanja u Wikipediu ;)) miliona ljudi "nestalo". Sibir je u to vreme doziveo pravu eksploziju novorodjencadi od 20 do 60 godina starosti, dok je svuda unaokolo vladala bela kuga ljudi u tim godinama. Jedino sto cika Rusi nisu bas sve pred sobom rusili (s kao sh), za razliku recimo od cika Crvenih Kmera ili cika Talibana. A ni posle cika Staljina nove cike koje su dosle nisu bile preterano bolje...

    A sto se kviza tice, znao sam sve osim 5), a za 4) bih morao da uzmem pomoc pola-pola...ali sam bio na pravom tragu! ;)

    A sto se tice pod 5), da dedukujemo, ocemo li?
    1) Slavica je bila u Talinu, upoznala Estonsku verziju Brad Pitt-a, sa sve predivnim engleskim akcentom, koji je pao na crvene lokne i ziveli su srecno do kraja balade (dve duse i dva tela...koje se povremeno spoje u jednu dusu i telo?). Elem, posto Slavica vise nije u Talinu, mora nekako da se domundjava sa Bredoslavom Pittovskim, pa Skype pomaze.
    2) Slavica je stavila status 'Skype Me' na Skupe, pa je neki lik sa Bred-like slikom (a u realnosti ko zna ;)), Skypeovao...i sada se Skype-uju samo tako.
    2a) Bred-like je Skypeovao Slavicu pre njenog odlaska u Talin, sto je Slavici pomoglo da se odluci na dalek put u Talin...upoznala Bred-likea Bredoslava i onda pogledati pod 1).

    Nego kazi zenska fina - el sam u pravu ili sam jos vise u pravu???

     
  • At 3:36 PM, Blogger Мукајло rece…

    Kol'ko je meni poznato cika Staljin nije obavljao kolektivno preseljavanje Estonaca u Sibir kao sto je radio sa nekim drugim manje srecnim narodima bivseg SSSR.
    A svakako da su mnoge Estonske zrtve politickih progona tamo zavrsile kao i kod pripadnika ostalih naroda bivseg SSSR, tako da se samo ne slazem da se radi o nekom posebnom ugnjetavanju Estonaca.

    A generalno me nervira masovna kuknjava pripadnika tog i jos nekih naroda na period vladavine bivseg SSSR nad njima zato sto, kada zagrebes ispod povrsine, shvatis da kukaju za gradjanima svoje nacionalnosti, a da su pri tome ravnodusni za sudbinu svojih jevrejskih sugradjana kojih ih je Hitler oslobodio. Stavise, koliko su mogli njihovi preci su mu pomogli u tome.

     
  • At 4:38 PM, Anonymous Anonymous rece…

    Pa, da li su Estonci specijalno bili pogodjeni ili ne nemam pojma. Fakat je da ih je verovatno mnogo tamo zavrsilo (negde tamo...gde su i "nestali").

    A Jevreja sto se tice, cini mi se da je skoro pa istorijska cinjenica da je iz svih delova evrope vrseno njihovo "izbacivanje" (da ne ulazimo u metode kojima se to radilo)...u Rusiji takodje i to ohoho...i osim Nemacke nijedna zemlja ne iskazuje specijalno neku zal zbog radi svoje krivice. A za kraj politickog dela (a i dosta od mene vala), skoro pa nigde u svetu se ne zale tudje zrtve...i kada se zale, zale se protokolarno i usput, "dok kamere gledaju"...

    (Sorry Slavche zbog kontaminacije posta)

     
  • At 4:56 PM, Blogger Мукајло rece…

    Hehe, "verovatno" i "mnogo" su "verovatno mnogo" relativni pojmovi da potkrepe prvi komentar, a pogotovo poredjenje sa Talibanima i Crvenim Kmerima iz istog.

    Ne razumem izraz "izbacivanje" primenjen na tretman Jevreja od strane nacista u drugom svetskom ratu.

    Takodje mi nije jasan izraz "tudje zrtve" kada se radi o gradjanima jedne drzave, tim pre sto ti gradjani nisu iskazivali nelojalnost toj drzavi, za razliku od nelojalnosti koju su iskazivali Estonci u SSSR.
    Pri tome imam puno razumevanje za nelojalnost Estonaca prema SSSR i uopste nemam nameru da pravdam to sto se njima desavalo, sa izuzetkom funkcionera nacisticke vlade koji nisu bolje zasluzili od Sibira.

    Pridruzujem se izvinjenju Slavici zbog kontaminacije posta.

     
  • At 5:07 PM, Anonymous Anonymous rece…

    Pa...ima se objasnjenja za valjda sve izneseno, ali ne bih da vise smaram na ovom postu. Cekamo da Slavica da zvanican odgovor na barem ponesto izreceno (po mogucstvu o finijim delovima postova).

     
  • At 6:03 PM, Blogger Мукајло rece…

    Pa da, jedno od objasnjenja je da kukanje na SSSR dvadeset godina posle sticanja nezavisnosti za politicku elitu pribaltickih drzava ima svoju funkciju u opravdavanju narusavanja prava ruske manjine u njihovim drzavama.

     
  • At 9:46 AM, Blogger biljak rece…

    1) znala
    2) znala
    3) znala
    4) nabola bih nekako ;)
    5) ovde radio kvisko - hehe ne plasim se ja kvara misa, kad koristim touchpad :P ;)

    A slike - lepe i prelepe, cak ni kisa i oblaci nisu pokvarili dojam! :) Ooooooo Taline Taline, eto mene u majuuuuu, weee :))

     
  • At 6:10 PM, Blogger Slavica rece…

    Uh, pa ja sam prva pocela, ne razmisljajuci sam vladavinu Rusa ironicno nazvala blagorodnom. A nisam trebala jer ja fakte o tome ne znam, to je samo sud koji sam (podsvjesno) obrazovala uporedjujuci Fince, Estonce i Ruse i njihovu kulturu. Estonci i Finci se bas mnogo razlikuju od Rusa.Al sve je to opet plitko i na nivou predrasuda. A o sudbi tipicne ruske provincije znam opet iz ogorcenih prica cimerke mi Jevgenije... sad mi je zao sto sam iznijela brzoplet sud. Izvini MMR
    a cijenim zdravu raspru, ako ako :)

     
  • At 8:29 AM, Blogger Мукајло rece…

    Ma izvini ti Slavice što ti pokvarih post ovakvom diskusijom, preosetljiv sam na kukanje pribaltičkih naroda, a svakako da bih voleo da vidim i njihova sela i gradove i da mi je drago što si mi pokazala i Talin :)

     
  • At 7:16 AM, Blogger Unknown rece…

    1 i 2 znao; 3 pretpostavljao; 4 natucao; 5 e tu sam vas cekao. Skype je "izmisljen" u Estoniji, navodno zbog slabe telefonske infrastrukture. Sad idem da gledam slikice. Cao

     

Post a Comment

<< Home