blogovanje by Slavac

Jan 24, 2008

Language Friendship

Hi!!!!

Are you interested in learning Finnish or about the Finnish culture?
Maybe hoping to get a Finnish friend?

Lingua is here for you, with a project called Language Friends.
Its purpose is to match a Finn who wants to learn the mother tongue of an exchange student or to learn more about his/her culture and an exchange student who wants to learn Finnish or to have a Finnish friend.From the project last year, we got only excellent feedback!

I tako smo Biljana i ja dobile pravog pravcatog finskog drugara da nam pomogne u učenju finskog, približi nam kulturu, a on, eto, da usavrši znanje srpskog/bosanksog/hrvatskog/crnskog/gorskog, ma kog god hoće jezika, mi ih sve vala tečno govorimo :) M.N. nas je čekao ispred fakulteta u četrnaest sati TAČNO, po dogovoru. Plav je, dobro de,svijetlo smeđ, kosicu do ispod uveta je brižljivo potjerao od čela prema potiljku. Visok je i stoji gordo,ponosito, kano klisurina. Prsa su mu nestvarno isturena naprijed a kad odmjereno kroči, nijedan drugi mišić na tijelu mu se ne pomijera. Glava visoko u zraku, plovi on niz hodnik. Ima maslinasto zelenu svilenkastu košulju i crne pantalone ala-moj-ćaća-Miloš, koje drži upasane malo više, do ispod sisa. To daje priliku svijetlim čarapama da bljesnu svim sjajem i zaslijepe prolaznike. Ok,neću ni ja da sam snob, dječko je možda malo nerd, al nećemo zar da ga otpišemo zbog neurbanih odjevnih nazora.
A onda je uslijedila konverzacija berlinskog medvjeda il palmice vrijedna. Izvan je mojih skromnih literarnih potencijala i da pokušam da dočaram M.N. On sam "would display himself as a person appealed to Eastern European mentality". Njegove rečenice se dvanaest do četrnaest puta mjere a onda strogo kontrolisanim metalnim glasom cijede ispod očiju koje gledaju svud samo ne u sagovornika. U Finskoj, kažu, muškarci i inače ne gledaju nikome u oči, naročito ne djevojkama. A u razgovorima su direktni i iskreni, bez business-english foliranja i proseravanja. Ooooooo bješe direktan ovaj mladić. Govoraše suzdržanim engleskim onovjekovnim vokabularom ali bez ikakve cenzure uvredljivog sadržaja.Odosmo po kavu, ja platim uz pouk:"U nas Srba je tako, mi ne dozvoljavamo da svako sebi plaća piće nego uvijek borba ko će prvi da časti društvo". "Well in that case, we could have,as well, visited some more expencive restaurant indeed!" izdeklamova M. B i ja se ne smijemo,hoćemo da ispoštujemo čovjeka. Enciklopedijsko znanje pršti iz njega. Nije zadovoljan našim znanjem srpske gramatike. Prolazi drug, ja ih kurtoazno upoznam, i dam sebi za pravo da pojasnim da je M. naš language friend i da je spreman da uči srpski,eto. "Don't speak on behalf of me" oštro klapnu moj language friend. U neka doba mi ga bi žao. Kako je implicitno stajalo da ćemo se, eto, družiti jednom sedmično, multikulturalnosti radi, ja ga pozovem na moju žuraju sad u subotu. Gdje je 25 šarolikih ljudi ima vala mjesta i za 26og. "Well, now you have finally managed to surprise me and act different than Finish people.Finn would never invite you just like that to his party.But you Serbs appear to invite anybody, and his dog." Ja brate pod sto od smijeha.Lik je urnebesan. On ne razumije what to heck je toliko smiješno. Budućnost našeg friendshipa će on (da,daaa ON a ne MI !!!!) kasnije zaključiti vizionarskom rečenicom: "I was actually very interested in exploring Balkans' mind-set. But now it seems that there is nothing to be explored. Terra Cognita". Tu nas obične, male, vesele, druželjubive, ničim drugačije ljudiće prezre i igrasmo se raspe. Eto

7 Komentari:

  • At 11:41 PM, Blogger biljak rece…

    E nek si im rekla... ovo je BAS bio kulturoloski sok, ovo je vredelo doziveti...
    No further comments!

     
  • At 11:50 PM, Blogger Slavica rece…

    SLUCAJ, ali SLUCAJ. Dal se smijati il plakati...

     
  • At 2:11 AM, Blogger Dane rece…

    Genijalno, trebali ste snimat. Sipajte tom naduvenom nesto u kafu da se prosere ili sta tako prostonarodsko. Steta sto kod mene ovdje nema takvih sucidal bomber kulturnih shokova. Sve nesto umjereno, kao npr 'pee waterfall' (cf. u sledecem mejlu)

    u zdravlje

     
  • At 10:48 AM, Blogger Slavica rece…

    Heheh shokic shokic,sve vrijeme se B i ja gledamo i mislimo kako da se izvucemo i ne vidjamo s njim. U neka doba nam ga stvarno bi zao i ajde, kao, mozemo jos da se vidimo s njim, da mu damo sansu, da bi ON NAS discardovao heheheheh GENIJALNO

    Daneeeee, pises ti eseje pises... ja akademskiju referencu "(cf. ...)" na mom blogu nisam imala dosad :)

     
  • At 1:44 PM, Blogger Мукајло rece…

    Znaci u ruskim zajebavanjima na racun finaca stvarno ima necega :)

     
  • At 12:15 PM, Blogger Slavica rece…

    Heheh bas ima,nije ni cudo sto moja cimerka Ruskinja NE PODNOSI Fince, ne druzi se uopste s njima, a ok je lik,bas ok, ne izgleda ko da je do nje...

     
  • At 2:11 PM, Blogger Мукајло rece…

    Da, i meni su Ruskinje simpaticnije od Finaca :)

     

Post a Comment

<< Home