blogovanje by Slavac

Jun 18, 2008

Oda Finskoj - Helsinki i tvrdjava Suomenlina


Evo mjesec dana kako se teskom mukom oprostih od Finske. Cudesna je to zemlja. To bre treba da se vidi. Helsinki koji me ubio u pojam zimus po ledu i snijegu ("u tom gradu nema nista smrck, sivo dosadno smrzla sam se") se u aprilu pretvorio u raj na zemlji. Mogla bih danima da se vozuckam bajsom tamo. Jezera, zalivi, parkovi parkovi i parkovi. Poneko skoro divlje ostrvo u sred grada. Ne moze da se poredi sa Stokholmom cini mi se, Stokholm je nekako bas royal, al Helsinkic mali je zato caroban !!! Svega pola miliona krotkih stanovnika, mali grad a ima neki svoj shmek. Dzaba gradski biciklovi. Sve sam se fino potrudila da objasnim i napravim pravu pricicu u slikama. U Helsinkiju moze svasta da se vidi: markantna bijela protestanska katedrala, ruska katedrala Uspenski, luka sa Starim trznim zuto crvenim centrom, najljepsa zeljeznicka stanica u Evropi (i zvanicno i ja licno tvrdim ;)), olimpijski stadion, muzeji stari i novi, opera, kongresna hala Finlandia bla bla. Aj dobro, crkve i hale, jesu onako stamene, finske, ali ipak samo zdanja. Al ljudi moji, u tem Helsinkiju bahato ravnodusan putnik ima ozbiljno da se strecne. Crkva u stijeni, Seurasari etno muzej, Sibelius spomenik i Suomenlina tvrdjava. Suomenlina tvrdjava, bedemi sto se protezu na sest ostrva pred samim Helsinkijem, UNHCR recognized :).Padoh na guzu.
Helsinki - mina rakasten sinua :)
Suomenlina

2 Komentari:

  • At 8:49 AM, Blogger Мукајло rece…

    WOW, odusevljen sam Helsinkijem i kvalitetnom reportazom :)

     
  • At 7:47 PM, Blogger Slavica rece…

    Hvala hvala :) nesto sam se ulijenila, al ima svasta da pricam i blogujem iiih ,obecajem

     

Post a Comment

<< Home