blogovanje by Slavac

Oct 7, 2007

'seoca' provansalska....





Meni bi vala ova Francuska trebala davati neke parice za svu ovu silnu reklamu.. vise sam i prestala da se odusevljavam ovom Provansom... ovi Francuzi imaju dara i od svakog seoceta, stijene, gradica su napravili ponesto slatko i privalcno za turiste.Nema mjesta ovdje a da nema turist ofis. A ja ko pustena s lanca, a vrijeme predivno, a studentske organizacije se ne smiruju i samo organizuju izletice po Provansi. Zato danas iz Poznavanje Prirode i Francuske ucimo nove tri lekcije... :)
1. L' Isles sur la Sorgue (Lil sur la Sorg iliti Ostrvo na rijeci Sorg) je preslatka mala varos, ma ko pola Doboja, al im crkva iz 13 vijeka..gomila zgrada iz srednjeg vijeka a trgovacka tradicija dugaaaackaaaaaa...Zato danas tamo postoji najveci otvoreni bazar antikviteta u Francuskoj (otmena je to jedna buvlja pijaca)... i otvoreni market po svim ulicama grada gdje su se nacickale jedna do druge slatke preslatke tezgice :) Lavanda, med, suncokreti, tradicionalna kujna,rukotvorine,zezalice... SRECA SAMO MOJA sto sam novcanik zaboravila u sobi :) Rijeka je divna predivna..plitka bistra i ledna (kazu ljudi nikad ne mijenja vodostaj ni temperaturu) a na rijeci gomilu starih tockova pod slojevima zelene mahovine. JOs se vrte. A nekad su vrtili dobrostanje cijelog grada..koristili su ih za brasno, i za masinerije za izradu svile i drugih tkanina. Od toga su zivjeli. A kad su se pape u Avinjonu (jes jes tamo su pape stolovale par desetina godina, nisu bili samo u Vatikanu..veliki sok za neznalicu mene ;)) blagoizvoljeli proglasiti post obaveznim u katolicanstvu...u nekom davnom vijeku.. ekskluzivno pravo da ribom snabdijevaju papsku trpezu dobise bas ribari iz bas ovog malog mjesta.(Mozda se zbog tog kod mene u selu veli: "Na volju ti ko Shokcu (prim.prev. katoliku) post" ;)) Njima
opet dobro..mada, kaze brosura, nisu se bas ovajdili i obogatili...svojevremeno im ime 'poderano dupe' nadjenuli (furali valjda neki klosharski outfit ;)) a camci im se zvali "psi koji se dave".

2. Roussillon (Rusijon)
Legenda kaze: Gospodja Sermond bila supruga Rejmonda Avinjonskog, glavnog baje u Rusijonu nekad u dvanaestom vijeku. I dok je baja oblascu gospodario i u lov ishao, gospodja usamljena u trenutku slabosti zavrsi u krevetu-pardon-zagrljaju paza muzevljevog sto se Ziljem de Sebestan zvao. Baja sazno, popizdio al iskuliro i skovo pakleni plan.Odveo mladog ljubavnika sa sobom kobojagi u lov, tu ga utamanio, otfikario mu glavu, iscupo srce, i naredio svom kuvaru da to srce
dobro prodinsta i spremi. Gospoji svojoj srce posluzio. A kad je ona s apetitom u neznanju srce izjela onda joj saopstio glavne sastojke. Ova casa nije casila nego je potrcala i sa obliznje stijene strmeknula s visine od nekih sezdeset metara. Sva zemlja u cijeloj oblasti postade crvena ko krv prolivena gospodjina i mladiceva. I crvena je bogami bila i danas :) Mnogo cudno, krv-crvena zemlja svud. Naucnici zaludni pa malo ispitivali pa tvrde da legenda nije tacna, da tu postoje neke tri supstance koje u odgovarajucem omjeru daju upravo tu boje a zemlju prozvase Oker zemljom. Vec dva tri vijeka preduzimljivi stanovnici znaju kako da tu crvenu zemlju isfiltriraju, naprave crvenu i oker boju u prahu i izvoze je sirom svijeta. Od gradica su svog stvorili malu turisticku bombonicu.

3. Gordes (Gord)
cudan kameni grad u kamenitoj planini, strmo, surovo i prelijepo. Al to citajte kod Biljeeeeeee :)

3 Komentari:

  • At 10:56 PM, Anonymous Anonymous rece…

    Ooooooooo, pa imamo i prinovu na slici!!! ;) Ko je misteriozni mister? Ili samo nisam pratio na predavanjima pa ga ima i na grupnim slikama od ranije? :) :D

    Nego, Slavka, priznaj...tebi se Fra svidja samo zato sto nije Bih ili Srb! ;) A da si Francuskinja...onda bi ti Bih i Srb bili milina! :)

     
  • At 11:00 PM, Blogger Slavica rece…

    heheheh ma baja je bre kolega..iz muslimanske zemlje i gej..tracarila sam o njemu... necemo me zar za ljubavni zivot ovdje optuzivati ;) nema se vremena.. zauzeta sam Francuskom ;) :) ...
    eeee..pa necemo se vrijedjamoo bweee... taman posla!!! Srb i Bih su u hercu... ovo je plitka turisticka odusevljenost i naprimanost.. a mogli bi mi Srblji malo od ovih Francuza da vidimo kako se pare od turista mlate... i mi ljepote i istoriju imamo zar ne...

     
  • At 10:57 AM, Blogger Veljko rece…

    Uf... stvarno covek ima sta da gleda u toj FR... nije da nije... ovde malo kad izadjes iz grada, najveca znamenitost je neka kafana :)
    Salim se naravno, ali kod nas nista nije sredjeno, sve nekako povrsno... a tamo eto - malo malo pa neki post kod slavca || bilje...
    Ako ako - samo vi saljite sta ima, da ne moramo mi posle da idemo u taj haos tamo, nego da uzivamo izdaleka :)
    A ova prica iz 2. mi nesto tako poznata.... kao da sam citao vec negde..

     

Post a Comment

<< Home